Datum nehody: neuvedeno, dopravní nehody dnes
Ovšem vývoj jde kupředu. Výrobce motocyklového oblečení Dainese vyvinul speciální "pytel" s názvem D-air. Ten slouží k ochraně krku a hlavy a je zabudován přímo do kombinézy. Systém se používá v sérii MotoGP, ale výrobce by rád do roku 2010 tento systém nabídnul i obyčejným motorkářům.
Výrobce motocyklů Honda přišel s dalším systémem. Tentokrát je airbag zabudován přímo v motocyklu. S cras testy tohoto systému pomáhal německý autoklub ADAC a jak celý systém obstál? Závěr obou testů byl překvapením i pro samotné pořadatele. Motocyklový airbag dokáže řidiči nejen zachránit život, ale současně zmírňuje následky kolize na minimum.
Jak funguje airbag Hondy?
Nový systém airbagu pro jednostopé stroje tvoří modul umístěný za řídítky, sestávající z vaku a plynové patrony. K němu jsou přidruženy nárazové senzory. Ty hlídají změny ve zrychlení a rozeznají srážku. Pozná ji i elektronická řídící jednotka zvaná ECU, která vypočítá sílu nárazu a rozhoduje o spuštění airbagu. Když ECU usoudí, že spuštění airbagu je nutné, vyšle elektrický signál k plynové patroně, která vak bleskurychle naplní. Airbag je už během 0,06 sekundy připraven ochránit řidiče.
Motoairbag je systém airbagů obsažený ve vestě, který se automaticky nafoukne v případě pádu z motocyklu na ochranu motorkářových zad. Obléká se jako svrchní vrstva přes běžné oblečení. Je lehký a pohodlný (celková hmotnost 1400 gramů). Je aktivován speciálním kabelem, který je připnutý na kroužku opasku upevněného na sedle motocyklu. V případě pádu aktivační kabel automaticky spustí motoairbag. Ten zůstává napuštěný zhruba 1 minutu, poté se začne pomalu vypouštět.
Zdroj: www.motorkari.cz
Galerie - Airbag pro motocykly
Líbí se vám portál Chcižít.cz? Podpořte nás kliknutím na tlačítko To se mi líbí dole.