Datum nehody: neuvedeno, dopravní nehody dnes
ASR se montuje do vozidel od roku 1986, ale automobilky často systém ještě různě upravovaly, takže se objevují i jiná označení, která ale fakticky popisují v základu jeden systém.
Jaký je princip fungování ASR:
Systém pomocí několika čidel sleduje otáčky kol hnané nápravy a nápravy nepoháněné přímo motorem. Pokud ASR zjistí, že se hnaná kola prokluzují, tak reaguje: buď automaticky sníží výkon motoru nebo kola přibrzdí.
Systém ASR je odpojitelný, aby za určitých situací nebyl spíše naškodu. Jde například o jízdu se sněhovými řetězy, kdy se prokluzu nelze vyhnout. ASR úzce spolupracuje se systémem elektronické uzávěrky diferenciálu (EDS), která zabraňuje prokluzu například za situace, kdy jedno kolo z hnané nápravy je na kluzkém povrchu a druhé na pevném. EDS však funguje pouze do rychlosti 40 km/hod, ASR pracuje i za vyšší rychlosti
Líbí se vám portál Chcižít.cz? Podpořte nás kliknutím na tlačítko To se mi líbí dole.