Datum nehody: neuvedeno, dopravní nehody dnes
Hybridní baterie jsou již nějaký ten pátek spojeny s automobilovým světem. Jen pro vysvětlenou, hybridní baterie (vysokonapěťový akumulátor) patří mezi klíčové prvky hybridního pohonu. Ačkoliv, jak už jsem psal v úvodu, jsou baterie využívány například ve vozidlech Toyota Prius již dvanáct let, přesto mezi veřejností koluje mnoho nevysvětlených otázek. Já Vám zkusím v krátkosti vystihnout ty nejdiskutovanější.
Životnost hybridních baterií?
Nedá se přesně určit, jelikož velice záleží na užívání vozu. Po světě již jezdí 2 miliony vůzi značčky Toyota a Lexus, kteří mají v sobě zabudovaný hybridní pohon a po již ujetých 300 tis. km zatím hybridní baterie nevykazují žádné problémy.
Záruka a spolehlivost
Na veškeré hybridní koncepty včetně samotných hybridních baterií se vztahuje prodloužená záruka 5 let nebo 100 tis. km. Hybridní baterie leze vyměnit jako jakýkoliv jiný náhradní díl.
Nebezečí v případě nehody
Hybridní baterie má napětí o kapacitě 288 V. Plně hybridní modely jsou vybaveny celou řadou snímačů a čidel, které v případě nehody bezpečně odpojí hybridní baterii - například při aktivaci airbagu dojde zároveň k odpojení baterie.
Údržba hybridní baterie
Bateri jsou zcela bezúdržbové.
Výrobce hybridních baterií pro Lexus
Panasonic EV Energy
Líbí se vám portál Chcižít.cz? Podpořte nás kliknutím na tlačítko To se mi líbí dole.