Detektor chodců - který vůz zabodoval?


Dne:30.04.2014 | autor: Kamil Štajgl

Datum nehody: neuvedeno, dopravní nehody dnes

Detektor chodců - který vůz zabodoval?

Srážky automobilů s chodci bývají každý rok velice početné zejména proto, že k nim dochází za špatných viditelnostních podmínek, ve kterých nejsou chodci příliš dobře vidět. Střet chodce s autem může mít totiž fatální následky. Některé automobilky však na tento problém myslely a ukážeme si, jak dopadly v testech.

Smrtelným událostem u chodců lze zabránit, či alespoň snížit jejich riziko, nainstalováním nouzových brzdných systémů, které budou spuštěny ve chvíli, kdy detekují chodce. Tato technika by navíc měla být snáze dostupná všem řidičům a na automobilky je vyvíjena žádost, aby byla k pořízení za takové ceny, za něž si je bude moci dovolit většina vlastníků automobilů.

Změn je potřeba stále hodně

Tato technologie je poměrně nová a lze na ní stále najít několik nedostatků. Jedním z návrhů na změnu například je, že systém by měl umět nahlásit všechny nedostatečné funkce a závady řidiči. Stejně tak by detekce chodců měla být rychlá a spolehlivá za jakýchkoliv světelných podmínek.
U zařízení zatím byly prováděny pouze takové testy, které měly zjistit jak spolehlivá je funkce nouzového zabrždění při zaznamenání chodce. Tato funkce je u každého systému považována jako součást asistenčního balíčků, kde je mimo ní možné objevit i jiné funkce.

Volvo vítězem testu, propadákem je systém Mobileye 560

Snad nejlepším vybavením pro ochranu chodců disponuje model Volvo V40, který dokáže při rychlosti 50 km/h zabránit srážce s dospělou osobou a kromě toho má vnější airbag, jenž chodce při nárazu alespoň z části ochrání. Špatně si nevedly ani modely Mercedesu třídy E a BMW 3 GT. Tato vozidla sice disponují asistenčními balíčky funkcí, každopádně zaznamenání chodce neproběhlo pokaždé zrovna spolehlivě a na této části je ještě potřeba zapracovat. U BMW zase není automatické brzdění, ale systém řidiče obeznámí s rizikem a při brzdění mu pouze pomůže.

Nejvíce poté propadl systém Mobileye 560, který lze sice namontovat do jakéhokoliv vozidla, jež bylo vyrobeno po roce 2002, každopádně tento systém řidiče na chodce pouze upozorní a ten již bude muset brzdit zcela sám, což vyžaduje hlavně bystrou a velice rychlou reakci. Kromě toho se lze na tento přístroj spolehnout pouze za světla, neboť ve tmě nefunguje.

Portál Chcižít.cz je na Facebooku - děkujeme za podporu!
Klikněte na To se mi líbí

Líbí se vám portál Chcižít.cz? Podpořte nás kliknutím na tlačítko To se mi líbí dole.


Rady a tipy

Povinné ručení mírně zdraží, přibude pojistka pro elektrokoloběžky a segwaye

Pořád je to ale méně než v roce 2020, kdy byla průměrná cena za povinné ručení 4 500 korun ročně. Mírný pokles zaznamenaly ceny před dvěma lety, nyní ale…

zobrazit celou radu »

zobrazit všechny tipy »
© Chcižít.cz | 2000 - 2024 | Vyrobil INET-SERVIS.CZ Kontakt | Nastavení cookies