Chodci se nejčastěji stávají oběťmi nehod kvůli nepozornosti a alkoholu


Dne:31.01.2019 | autor: Monika Vojáčková | Rating šoku: 1

Datum nehody: neuvedeno, dopravní nehody dnes

Zdroj: BESIP

Chodci se nejčastěji stávají oběťmi nehod kvůli nepozornosti a alkoholu

Z jakých důvodů se chodci nejčastěji připletou k dopravní nehodě? Hlavní roli hraje nepozornost, ať už chodce nebo řidiče, který ho srazí. Další častou příčinou dopravní nehody je požitý alkohol, protože opilí chodci nejsou schopni adekvátně reagovat na situaci v silničním provozu.

"Nejčastějším faktorem přispívajícím ke vzniku dopravní nehody mezi vozidlem a chodcem je nepozornost – ať už chodce nebo řidiče vozidla," uvádí ve své zprávě BESIP, oddělení Ministerstva dopravy ČR. 

Chodci nemají na přechodu pro chodce absolutní přednost! Měli by mít na paměti, že se nesmí vstupovat na přechod nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem. Nehody se na přechodech pro chodce stávají denodenně a často končí tragicky (čtěte například zde nebo zde).

U chodců je častým faktorem vzniku dopravní nehody kromě nepozornosti rovněž alkohol nebo vědomé nerespektování pravidel silničního provozu. "Chodci pod vlivem alkoholu často nejsou schopni adekvátně reagovat na situaci v silničním provozu ani ji správně vyhodnotit. Jejich chování je pro řidiče vozidla těžko předvídatelné," uvádějí experti.

I chodci musí dodržovat pravidla!

Pokud chodec nejde po chodníku, měl by se pohybovat vždy jen na správné straně vozovky a měl by zajistit, aby byl dostatečně vidět. Jenom použití reflexního prvku na oblečení zvyšuje viditelnost chodce ve tmě až na dvě stě metrů. Zodpovědný chodec přechází vozovku na značených přechodech a tam, kde nejsou, se pohybuje tak, aby neohrozil sebe ani ostatní účastníky na komunikaci.

Chodec musí užívat především chodníku nebo stezky pro chodce. Kde není chodník, nebo je‐li neschůdný, chodí se po levé krajnici, a kde není krajnice, nebo je‐li neschůdná, chodí se co nejblíže při levém okraji vozovky. Takto mohou jít maximálně dva chodci vedle sebe. Vede-li chodec kolo po chodníku, neměl by jím ohrožovat okolní chodce. Je tedy lépe vést kolo blíž k vozovce. Zároveň chrání i sám sebe. Vede-li chodec kolo po silnici, pak jde po pravé krajnici nebo při pravém okraji vozovky.

Mimo přechod pro chodce je dovoleno přecházet vozovku jen kolmo k její ose. Před vstupem na vozovku se chodec musí přesvědčit, že může vozovku přejít, aniž by ohrozil sebe ani ostatní účastníky provozu. Nesmí donutit řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy.

Portál Chcižít.cz je na Facebooku - děkujeme za podporu!
Klikněte na To se mi líbí

Líbí se vám portál Chcižít.cz? Podpořte nás kliknutím na tlačítko To se mi líbí dole.


Rady a tipy

Rozdíl v rychlosti 10 km/h je ve městě osudový

Víte, že rozdíl v brzdné dráze u osobního auta jedoucího 50 a 60 km/h je 9 metrů, tedy více než délka dvou obvykle širokých přechodů pro chodce. V praxi to…

zobrazit celou radu »

zobrazit všechny tipy »
© Chcižít.cz | 2000 - 2024 | Vyrobil INET-SERVIS.CZ Kontakt | Nastavení cookies