Datum nehody: neuvedeno, dopravní nehody dnes
Co se týče automobilů, je mnohdy lepší si připlatit vyšší částku, za kterou získáte nejen lepší kvalitu, ale také vyšší bezpečnost. Svědčí o tom i provedené crash testy na pěti levných autech nabízených na indickém trhu, při kterých se ukázalo mnoho nedostatků, a v případě nehody by byli pasažéři v poměrně velkém ohrožení.
Auta, na kterých byly crash testy prováděny, patří mezi nejprodávanější na místním trhu, kde automobilový průmysl velice vysokým tempem roste. Důvodem nízkého zabezpečení posádky je zejména to, že výrobci vozidel šetří jak jen je to možné, což se neprojevuje pouze na nízkonákladové konstrukci, ale také na chabé bezpečnostní výbavě.
Levná auta se nemusí vyplatit pořizovat
Z pěti testovaných modelů (VW Polo, Mauruti Suzuki Alto, Tata Nano, Hyundai i10 a Alto 800) dopadlo nejhůře vozidlo značky Tata Nano, které si za dobu své historii nijak nepolepšilo a mnoho rozumných řidičů by si za volant tohoto auta nesedlo. V testech absolutně propadla karosérie, která se při nárazu v rychlosti 64 km/h totálně zdeformovala v celé přední polovině a předek vozidla skončil v místech, kde by měl být volant. Není tedy divu, že tento model nezískal v nárazovém testu jediný bod a to jak při ochraně posádky, tak ani při ochraně dětí, jimž nelze do auta namontovat dětskou sedačku.
O mnoho lépe si však nevedla ani jiná vozidla, včetně Suzuki-Mauruti Alto 800 (mimochodem nejprodávanější automobil na místním trhu). Nutno však podotknout, že tento model získal alespoň 17,57 bodů za ochranu dětí, což je něco málo přes čtvrtinu ze všech možných dosažitelných bodů. Každopádně je to více než v případě zmiňovaného Nana, ale také předčilo Hyundai i10, který kromě nuly při ochraně dospělých, získal pouhých 6,77 bodů za ochranu dětí.
VW Polo nemělo ani airbagy
Takové Polo od Volkswagenu dokonce nemá v základní verzi ani zabudované airbagy a s posádkou by to tedy při čelním nárazu nevypadalo příliš dobře. Karosérie však zachovala integritu a ochrana dětí byla ohodnocena bez tří setin 27 body. Zástupci automobilky Volkswagen si však výsledky crash testů vzali k srdci a do základní výbavy airbagy přidali. V nových testech si poté auto výrazně přilepšilo, neboť za ochranu posádky získalo 12,54 bodů, což stačilo na tři hvězdy. Při srovnání s evropskými modely se však stále jedná o propadák, neboť evropská Pola mají za bezpečnost při čelním nárazů hvězd pět.
Zdroj foto: foter.com
Líbí se vám portál Chcižít.cz? Podpořte nás kliknutím na tlačítko To se mi líbí dole.