Datum nehody: neuvedeno, dopravní nehody dnes
Situace v oblasti režimů práce řidičů zejména linkových autobusů a způsoby a možnosti jejich odměňování je dlouhodobě problematická. To vede k různým výzvám odborových svazů, stávkové pohotovosti a dalším projevům nespokojenosti řidičů. Řešení ale poměrně složité i pro dopravní firmy, které zajišťují dopravní obslužnost.
Sdružení ČESMAD BOHEMIA dlouhodobě řeší otázky plánování a evidence pracovní doby řidičů linkových autobusů, speciálně v případech linek do 50-ti km, kdy režim práce řidiče nepodléhá nařízení č. 561/2006 EU.
Problematické jsou zejména dvě oblasti:
- Délka směny v případě noční práce
- Zahrnutí činnosti „čekání mezi spoji“ do pracovní doby
Protože Státní úřad inspekce práce rozhodl, že institut činnosti „čekání mezi spoji“ nelze uplatňovat na řidiče linek do 50 km, je nutná u některých dopravců úprava plánování a evidence směn a pracovní doby. V opačném případě hrozí jednak postih od státní správy, ale i možné žaloby řidičů na doplacení mzdových nároků.
Školicí středisko sdružení ČESMAD BOHEMIA proto připravilo workshop na téma evidence pracovní doby řidičů linkových autobusů. V rámci pracovního semináře bude vysvětlena působnost a návaznost jednotlivých předpisů (zákoník práce a nařízení vlády č. 589/2006 Sb.) a význam definic příslušných činností řidiče. Některé pojmy totiž nejsou vždy chápány jednoznačně v návaznosti na princip legislativy. V rámci workshopu proběhne diskuze k problematickým ustanovením předpisů, výkladu kontrolních orgánů, stanovisku MPSV a Sdružení ČESMAD BOHEMIA.
Účast je vhodná pro všechny pozice pracovníků autobusových společností, od majitelů přes provozní vedoucí po dispečery a také pracovníky zajišťující evidenci docházky a mzdovou agendu.
Celý problém je totiž potřeba řešit od legislativních principů až po praktické uplatnění v každodenní administrativě.
zdroj foto: pixabay.com
Líbí se vám portál Chcižít.cz? Podpořte nás kliknutím na tlačítko To se mi líbí dole.