Rady a tipy

Při balení na hory pozor. Neupevněné lyže v autě vás mohou ošklivě pořezat

Při balení na hory pozor. Neupevněné lyže v autě vás mohou ošklivě pořezat

18.12.2018

Taky takhle vypadá vaše auto, když vyrážíte třeba na hory? Všechny předměty musí být ve vozidle umístěny tak, aby neomezovaly a neohrožovaly nejen spolujezdce, ale hlavně řidiče a nebránily mu ve výhledu. V případě, že v autě…
Jak ovlivní brzdnou dráhu na sněhu pneumatiky?

Jak ovlivní brzdnou dráhu na sněhu pneumatiky?

13.12.2018

Na délku brzdné dráhy má kromě rychlosti a povrchu vozovky také velký vliv hloubka…
Blesk zabíjí čím dál častěji. Jak se před ním chránit?

Blesk zabíjí čím dál častěji. Jak se před ním chránit?

1.8.2017

Mezi lidmi koluje několik mýtů o tom, jak se nejlépe chránit před zásahem blesku. Některé jsou pravdivé jiné nikoliv. Zde bych sepsal v několika bodech to, jak se skutečně ubránit zásahu bleskem a předejít tak vážným zraněním.  -…
Dovolená u moře může skončit tragicky díky zpětnému proudu!

Dovolená u moře může skončit tragicky díky zpětnému proudu!

24.7.2017

Víte co znamená zpětný proud v moři? Jeho neznalost může i zabíjet. Jak se v takové situaci chovat? Zpětný proud nastává v mořích, kde je pozvolný přístup do vody. Vzniká náhle na základě větru, kdy vlny proudí ke břehu a voda odtéká…
Jedete autem na dovolenou? Dávejte pozor na mikrospánek

Jedete autem na dovolenou? Dávejte pozor na mikrospánek

17.7.2017

V období prázdnin vyráží hodně lidí na dovolenou autem. Cesta je většinou dlouhá a bez pravidelných přestávek hrozí řidičům mikrospánek. Co znamená tento fenomén jménem mirkospánek? Mikrospánek můžůe vzníknout při jednotvárné jízdě, kdy…

Řidiči se špatným zrakem nepostřehnou až čtvrtinu značek

16.2.2015

Víte, že už tři čtvrtě dioptrie stačí na to, aby řidič zahlédl chodce ze vzdálenosti o polovinu kratší než řidič bez dioptrické vady. Zatímco zdravé oko ho vidí ze vzdálenosti zhruba 200 metrů, oko s vadou -0,75 dioptrie až ze vzdálenosti 100…

Únava způsobuje více nehod než opilost

17.12.2014

Víte, že únava řidiče způsobuje mnohem více nehod než opilost. Odborníci na dopravní nehody zkoumáním zjistili, že pravděpodobnost smrtelné nehody v noci stoupá pětinásobně a může za to právě únava. Zhruba polovina smrtelných dopravních nehod…

Telefonování za jízdy = 0,8 promile alkoholu v krvi

26.11.2014

Víte, že telefonování řidiče za jízdy je stejně nebezpečné jako jízda pod vlivem alkoholu? A to i v případě, že používáte hands-free. Hned několik průzkumů ukázalo, že řidiči telefonující za jízdy mají o 10% pomalejší reakci při potřebě rychle…

Alkohol za volantem snižuje schopnost periferního vidění

5.11.2014

Víte, že alkohol u řidičů nemá vliv jen na agresivní chování či přeceňování schopností, ale výrazně působí i na zrak respektive na periferní vidění řidiče. Odborníci tento označují jako "tunelové vidění". V praxi to znamená, že s rostoucím…

Použití pásů zvýší šanci na přežití 14krát

15.10.2014

Víte, že nepřipoutaní řidiči umírají 14x častěji než ti připoutaní. Nepřipoutaní cestujících na předních sedadlech umírají 6x častěji než připoutaní a nepřipoutaní pasažéři vzadu umírají 4x častěji než ti připoutaní. Účinnost bezpečnostního…

Srážka s autem v 60 km/h znamená smrt pro 90% chodců

24.9.2014

Víte, že při srážce auta a chodce při rychlosti nárazu 30 km/h přežije nehodu 97% chodců? Při rychlosti 50 km/h ovšem nehodu přežije již jen 80% chodců, při 55 km/h jen polovina. Pokud dojde ke srážce auta a chodce při rychlosti 60 km/h…

Rozdíl v rychlosti 10 km/h je ve městě osudový

3.9.2014

Víte, že rozdíl v brzdné dráze u osobního auta jedoucího 50 a 60 km/h je 9 metrů, tedy více než délka dvou obvykle širokých přechodů pro chodce. V praxi to znamená, že pokud auto, které jelo 50 km/h, zastaví těsně před překážkou, vozidlo…

Reflexní pásek zvýší viditelnost na trojnásobek

23.7.2014

Víte, že použití obyčejného reflexního pásku v nočních hodinách na neosvětlené komunikaci zvýší vaši viditelnost až trojnásobně? Reflexní vesta pak bezmála šestinásobně. Praktický test redakce idnes.cz ukázal, že neosvětleného chodce v bílém…

Řidiči s praxí do 5 let jsou nejrizikovější

2.7.2014

Víte, že nejčastějším viníkem dopravních nehod jsou řidiči s praxí do 5 let? Například v roce 2013 zavinili na českých silnicích 29% všech dopravních nehod, což je jednoznačně nejvíc ze všech skupin. Stejně tak tato kategorie řidičů ma na…

Ojeté zimní pneu mají v létě horší vlastnosti než letní

9.6.2014

Víte, že opotřebované zimní pneumatiky jsou v létě na vozovce více nebezpečné než opotřebované letní pneumatiky? Vyplývá to z testu Autoklubu ČR. Zatímco v zimě musí mít zimní pneu minimálně 4 mm, teoreticky je možné je "dojezdit" v létě, kdy…

Rady a tipy

První pomoc při dopravní nehodě

Zajištění místa nehody Pokud na silnici uvidíte nehodu, je vhodné zastavit nejméně 50 metrů za místem nehody, rozsvítit výstražná světla, obléknout…

zobrazit celou radu »

zobrazit všechny tipy »
© Chcižít.cz | 2000 - 2024 | Vyrobil INET-SERVIS.CZ Kontakt | Nastavení cookies