Datum nehody: neuvedeno, dopravní nehody dnes
Několikrát omleté pravidlo je lehká noha na plynovém pedálu a vyvarování se prudkých pohybů s volantem. Vozidla vybavená ABS mají výhodu v tom, že se jim při prudkém brzdění nezablokují kola, ale i tak si řidič musí dávat pozor. Vozidla, kde tento systém chybí se brzdí přerušovaným bržděním.
I při opatrné jízdě se může stát, že pneumatiky ztratí přilnavost. Smyk můžete na silnici dostat v jakékoliv situaci: při zrychlování, při brzdění nebo při průjezdu zatáčkou. Co dělat? Hlavní zásada: vyvarujte se prudkého sešlapování brzdového pedálu a rychlých pohybů volantem.
U automobilů s předním pohonem se automobil valí dopředu a nereaguje na otáčení volantem. Je tedy nutné zvolna povolit plynový pedál a vyšlápnout spojku, čímž odpojíte hnací moment motoru a rovněž zabráníte jeho případnému zhasnutí. Přední kola by se měla „chytit“.
U automobilů s pohonem zadních kol a většiny čtyřkolek ustřelí „zadek“ a je naopak nutné točit volantem proti směru zatáčky (u levé zatáčky točíme volantem doprava).
5 užitečných typů
1.) Pokud se vám při rozjezdu protáčejí kola, zkuste se rozjet na druhý či třetí rychlostí stupeň.
2.) Když potřebujete předjet pomalejší nebo stojící vozidlo a mezi pruhy je namrzlý pás, přejíždějte jej bez plynu a s vyšlápnutou spojkou.
3.) Při jízdě do zasněženého kopce se snažte jet na co nejvyšší rychlostí stupeň, jaký motor „snese“. Díky tomu se na kola přenáší méně točivého momentu a pak tolik neprokluzují. Pozor na zhasnutí motoru, po zastavení už většinou uklouzaný kopec bez řetězů či pohonu 4x4 nevyjedete.
4.) Při jízdě z kopce naopak využívejte brzdění motorem (podřazujte dříve) a občas jemným přibrzděním snižujte rychlost vozidla.
5.) Na sněhu se vozidlo s odlišným typem pohonu chová jinak a je proto dobré si to na bezpečném místě (opuštěné letiště, velké parkoviště bez aut) důkladně vyzkoušet.
Zdroj: Novinky.cz
Líbí se vám portál Chcižít.cz? Podpořte nás kliknutím na tlačítko To se mi líbí dole.