Datum nehody: neuvedeno, dopravní nehody dnes
Další převratný prvek v automobilismu, který je značně náročný na výrobu a jeho funkčnost by se měl v budoucnu objevit ve všech vozidlech předních světových výrobců aut. Zjednodušeně řečeno se bude jednat o jakýsi komunikátor mezi vozidly, ale nejen mezi nimi. Vozidla budou komunikovat i se semafory nebo chodci. systém bude rozdělený do třech sektorů, tedy C2C (Car-to-Car = Automobil-Automobil), C2I (Car-to-Infrastructure = Automobil-Infrastruktura) a C2X (Car-to-X = Automobil-Ostatní účastníci silničního provozu). Automobil bude díky tomu systému řidiče včas informovat formou zprávy na head up displeji například o vozidle, které jede z vedlejší silnice vyšší rychlostí, než by mělo jet a mohlo by tak dojít ke střetu. Díky tomu může řidič předvídat situaci a ubrat plyn nebo být připraven včas zabrzdit. Semafor může naopak do vozidla vyslat signál, kdy přepne z červené na oranžovou a následně na zelenou. Myslí se i na ostatní účastníky silničního provozu. Například chodci by měli být vybaveni transpondéry, díky kterým vozidlo dokáže vypočítat chůzi chodce, blížícího se k přechodu a upozornit řidiče, že může dojít ke srážce. A to stále není vše. Díky asistenčním prvkům jako ESP apod. může vozidlo informovat ostatní vozidla o námraze v daném úseku, kterým vozidlo právě projelo.
Zdroj: automix.cz
Líbí se vám portál Chcižít.cz? Podpořte nás kliknutím na tlačítko To se mi líbí dole.