Datum nehody: neuvedeno, dopravní nehody dnes
Německý autoklub ADAC si vzal na paškál šest vozidel, které disponují systémem nouzového brzdění, aby u nich zjistil kdy a v jaké rychlosti pracují a vybral z nich ten nejlepší. Asistent nouzového brzdění obsahuje laserové čidlo, které monitoruje, zda nejste příliš blízko vozidla, které jede před vámi. Pokud systém vyhodnotí situaci jako rizikovou, nejprve se ozve akustický signál, po kterém, když nepřichází z vaší strany žádná odezva v podobě přišlápnutí brzdového pedálu, systém začne vozidlo sám zpomalovat. Srovnávacím testem prošly vozy Volvo V60, Audi A7, Volkswagen Passat Variant, Mercedes-Benz CLS, Infiniti M37 a BMW řady 5. všechna vozidla prošla simulovanými dopravními situacemi jako náraz vozidla, které jelo pomalou rychlostí, dále náraz do brzdícího vozidla, náraz do vozidla, jež zastavilo nebo náraz do stojícího vozidla. V testu nejlépe obstálo Volvo, následované Mercedesem. Shodně si vedl Passat i Audi A7. Dobře si nevedlo BMW, které skončilo předposlední před nejhorším vozidlem v testu, japonským Infiniti.
Zdroj: novinky.cz
Líbí se vám portál Chcižít.cz? Podpořte nás kliknutím na tlačítko To se mi líbí dole.